Guverner Banke Slovenije

Ker se imenovanje guvernerja vleče že nekaj časa menim, da je na mestu, da povem svoje mnenje.

Naj začnem na začetku v Sloveniji je kot na mnogih področjih tudi pri Banki Sloveniji totalna zmešnjava, saj je v isti inštituciji tako centralna banka, kot agencija za nadzor bank in finančnih inštitucij.

Kljub omenjeni shizofreniji se nihče ni resno vtaknil v to kar bi bilo potrebno najprej rešiti. Torej najprej je potrebno ločiti poslovni del, ki ga opravlja centralna banka od nadzornega dela, ki bi ga morala opravljati agencija za nadzor finančnih inštitucij.

S tem bi se takoj rešila dilema, ali in kdo lahko nadzira Banko Slovenije.

Nikakor se ne strinjam, da je mesto guvernerja nepomembno. Dober guverner bi lahko naredil veliko na poslovnem, kot na regulatornem področju.

Izzivi na poslovnem področju – centralna banka

  1. Banka Slovenije lahko izdaja lastne kovance – tega se zaradi nesposobnosti in/ali lenobe nekaj uslužbencev praktično ne poslužuje, čeprav je to praktično edini denar, ki ga lahko sami izdajamo v okviru evra. Prav tako je to odlična priložnost za zvišanje likvidnosti v dnevnem prometu in odličan priložnost za promocijo Slovenije z motivi, ki promovirajo kraje in dogodke – ni potrebno, da smo z motivi tako togi, kot da smo leta 1600. Danes je možno s kovanci promovirati dogodke, obletnice, turistično ponudbo, izdelke …
  2. Banka bi lahko izdajal svoje zlatnike in zlate palice – saj ima vso infrastrukturo, ki pa se je enostavno ne poslužuje – s tem bi lahko prišli do vira prihodkov za povečavo državnih rezerv v zlatu.
  3. Poleg produktov EU centralne banke, bi lahko plasirala tudi svoje produkte
  4. Izdaja lastne kriptovalute

 

Izzivi na regulatornem področju – agencija za nadzor finančnih inštitiucij

  1. nikakor se ne strinjam, da je potrebno raziskati pranje Iranskega denarja v NLB saj je šlo po mojih informacijah za “reket”, ki ga je Iran plačal za podpis sporazuma – in če ga niso razkrile tuje tajne službe – je jasno da je zadeva dogovorjena. Če koga kej konkretno zanima naj si pogleda Wikileaks…
  2. zelo me moti visok vstopni prag(tako kapitalski, kot zahtevnost poročil) za transakcijske inštitucije, zato se večina Slovencev odloča za registracijo na Slovaškem ali v Angliji. Nesprejemljivo je tudi,  da ni poskusnega obratovanja za start-upe in podobno.
  3. odsotnost reguliranja obstoječih finančnih inštitucij, za katere se iz avijona vidi, da gredo v propad
  4. odsotnost preverbe, kaj se dogaja in kakšni so plani za sredstva, ki so na računih od uporabnikov – in zakaj denar posojajo lastnikom oz povezanim osebam – brez omejitev – izpostavljenost do povezanih oseb, ki jih imajo banke
  5. nobenega lastnega razvoja na trgu reguliranja – samo slabi prevodi in prepisovanje EU direktiv

Ključno je razumeti, da se poslovni del in regulatorni del izključujeta . Tisti guverner, ki hoče delati dober posel želi manj regulirati. Tisti, ki bo dobro reguliral, ne bo dobro opravljal posla – takih je bila, po mojem mnenju, večina dosedanjih guvernerjev.

Menim, da je zadosti dobrih kandidatov za regulatorno področje. Žal ne poznam nobenega ustreznega kandidata iz Sloveniji, za poslovni del – menim, da bi lahko po potrebi tudi koga uvozili.

 

2 odziva na “Guverner Banke Slovenije

  1. Anonimus1

    Se ne bi strinjal glede manjka posebnih kovancev niti se ne strinjam, da je to “edini denar, ki ga lahko izdajamo sami”, ker ne gre za “drug” denar, ampak samo za drugačen motiv na nacionalni strani evrskih kovancev (torej ne izdaja drugega denarja, ampak samo drug, priložnostni motiv, na istem denarju, pa še to je v vsem regulirano pri ECB, kot pišem v nadaljevanju). Banka Slovenije izdaja kar lepo število evrskih kovancev, ki obeležujejo dogodke. Najnovejši je za 2€ za svetovni dan čebel, lani je bil en ob 10 letnici uvedbe evra … Da se izda po le 1 priložnostni kovanec (torej uradni evrski kovanec, ki velja po vsej evroconi) na leto pa je kriv zakon o priložnostnih kovancih, ki določa to omejitev (ker je pred letom 2012 po pravilih ECB bil možen le po 1 spominski kovanec na leto, od 2012 dalje pa po 2, naš zakon pa ne odraža te spremembe), poleg tega pa tudi to, da je je tak kovanec lahko le kovanec za 2€ (vse ostalo ni legalno plačilno sredstvo v evro-coni). Tudi ne drži, da ima Banka Slovenije proste roke pri izdajanju teh (ali katerihkoli) kovancev, saj se mora Vlada RS o nacionalni strani spominskega kovanca najprej posvetovati z ustreznimi organi drugih članic evro-območja, ECB pa lahko podobo zavrne. Potem pa obstaja še posebna kategorija zbirateljskih kovancev (ki pa niso z običajnimi evrskimi podobami in velikosti), vendar pa ti veljajo le na teritoriju RS.

Dodaj odgovor