Zablode okoli podjetništva

Zablode okoli podjetništva, okoli tega, kaj to je, kaj to ni in kako podjetništvo deluje oz. učinkuje na okolico in na podjetnika, torej izvajalca, so zelo pogoste. Tale sestavek je namenjen logični razčlenitvi določenih zablod.

Veliko sodobnih gurujev preko priročnikov, videoprezentacij, seminarjev in podobno sporoča naslednjih 8 tez, moj komentar pa je pod vsako tezo.

1. Da podjetniki lahko vsi vse delajo nadpovprečno.

Drži samo, da je lahko vsak v kakšni stvari nadpovprečen.  Vsi v vsem ne moremo biti nadpovprečni, saj je to logično nemogoče – tudi če bi se vsi izboljšali. ne moremo vsi postati nadpovprečni, saj se povprečje pri izboljšanih rezultatih dvigne. Povprečje je namreč statistična kategorija, ki se jo izračuna tako, da sešteješ vse meritve in seštevek deliš s številom udeležencev.

2.  Ne glede na to, kaj sedaj delaš, s kom delaš in, ali delaš dobro, bodo nekoč v prihodnosti tvoje zamisli uresničene.

Drži, samo če delaš dobro in pošteno se ti odpirajo nove priložnosti – še zdaleč pa to ne pomeni, da se bodo cilji ali vizije uresničile same od sebe.

3. Samo dobro (natančno) si je potrebno zamisliti cilje in potem se stvari kar sam zgodijo!

Dejstvo je, da je za vsak projekt najprej potrebna zamisel. Žal zamisel še zdaleč ni dovolj.

Tako kot pri genijih tudi pri podjetnikih velja izjava Edisona. Genij je 1% inspiracije in 99% transpiracije. To po domače pomeni, da je vizija, zamisel samo 1%, vse ostalo je trdo delo.

4. Podjetniki veliko tvegajo in zato uspejo

Dejstvo je, da je skladno z aktualno ekonomsko teorijo dobiček nadomestilo za tveganje. Dejstvo je tudi, da se v podjetništvu tveganju ne da izogniti. Žal pa tveganje samo po sebi ne prinaša dobička.

5. Podjetniki morajo biti z vsemi v dobrih odnosih

Mnogo sodobnih podjetnikov, ki jih promovirajo mediji, se trudi biti z vsemi v dobrih odnosih. To po večini pomeni, da se izogibajo konfliktom, ne govorijo, kar mislijo in poskušajo ugajati.

Žal z vsemi na moreš biti stalno v dobrih odnosih. Konflikti, ki so del posla tirajo svoje tudi pri odnosih. Še več Machiavelli je trdil, ali ugajaš ali pa si učinkovit. Podjetniki morajo biti predvsem učinkoviti.

6. Podjetniki so vsi malo nateguni

Podjetniki izkoriščajo priložnosti…nikakor pa to ne smejo delati skladno z rekom priložnost dela tatu.

Podjetniki morajo imeti visoke moralne norme. Podjetniki morajo iskati priložnosti, kako v danem trenutku koristit celotni družbi.

Pa še opozorilo: norme je potrebno živeti, ne pa o njih javno razpravljati.

7. Pri podjetnikih je važen image

Važno je, kako si oblečen, kakšen avto voziš, kakšen prenosnik in telefon uporabljaš, s kakšnim avtom si se pripeljal, kje imaš pisarno, ali imaš tajnico z velikimi joški.

Izgledu, zunanjosti, podobi ali kakorkoli jih že imenujemo se posveča mnogo preveč pozornosti – važna je vsebina. Ljudje, ki so za vas ključni, cenijo vsebino.

Pri ugledu je važno samo, da je usklajen z vsebino. Od podjetnika začetnika nihče ne pričakuje dragih oblek, dragega avtomobila itd. Zelo pomembno pa je, da je človek urejen, da je avto, tudi če je star, čist in vzdrževan.

8. Mreženje je ključno

Danes je vse več dogodkov, ki naj bi bili ključni za mreženje. Tam naj bi spoznali ključne ljudi, ki vam lahko pomagajo pri tem in onem…

Pomembne so samo mreže: kupci, dobavitelji, izvajalci – vse ostale mreže so bergla ali celo cokla…

 

Za sliko se zahvaljujemo Stuartu Milesu in Freedigitalphotos.net.

 

Dodaj odgovor